Sansui 500A











Model 500A jest po pod pewnymi względami wyjątkowy jak na sprzęt produkcji japońskiej. Przede wszystkim ma chakterystyczne cechy konstrukcyjne takie jak:
  • lampami sterującymi są 6BL8 czyli europejskie ECF80,
  • wskaźnik stereo to zmiana koloru podświetlenia wskaźnika dostrojenia z białego na zielony,
  • amplituner nie ma rozbudowanych przełączników kanałów i mono / stereo,
  • przedwzmacniacz korekcyjny gramofonowy (i do głowicy magnetofonowej) skonstruowany jest na czterech tranzystorach krzemowych,
  • amplituner ma bardzo nowoczesny design, wkraczający wręcz w lata 70-te.

I dodatkowo – Sansui 500A prezentuje się bardzo ładnie. Zielone podświetlenie skali, dodatkowe kolorowe światełka informujące o wybranej funkcji PHONO / TAPE / POWER dodają urządzeniu elegancji. Panel frontowy to grube aluminium w dolnej części galwanizowane na specyficzny ciemny kolor. Wokół frontu metalowa ramka. Amplituner był fabrycznie przygotowany do montażu w ścianie lub konsoli (i do tego też między innymi była ta ramka) i sprzedawany wraz ze schematem montażu. Gałki sprzętu to także nowość u Sansui, porządny gruby i twardy plastik z aluminiowymi zakończeniami.

Elektronicznie 500A jest konstrukcją o paru ciekawych cechach.
  • Rewelacyjna głowica UKF oparta na ultranowoczesnych wówczas lampach – nuvistorach (dwóch) 6CW4 i jednej ECC85. Czułość i separacja wręcz referencyjna i śmiało porównywalna z najlepszymi wyrobami Scotta i Fishera,
  • doskonały dekoder MPX na trzech lampach
  • przedwzmacniacz oparty na lampie ECC85 (jak w modelach SM-3xx, 500 i 250)
Końcówka mocy pracuje w układzie Push&Pull na lampach 7189A / EL84. Moc dostarczana przez amplituner jest wręcz niewiarygodna jak na sprzęt z lampami EL84. Zmierzona moc wynosi przy obciążeniu 8 ohm i przy paśmie przenoszenia 25 Hz - 43 kHz 24 W !!!. Pomiary dokonane były na lampach NOS 6P14P-EV. Wzmacniacz przy tym miał niewielkie zniekształcenia.



Powrót