Sansui 500












Po modelach SM-32* i SAX-200 model 500 to była nowa jakość w designie Sansui. Prosta, surowa płyta czołowa z dużą ilością gałek. Styl ten dominował także w modelach 1000 i 1000A. Elektronicznie 500-tka niewiele różniła się od poprzedników. Też miał dwa oddzielne tunery AM i FM, oko magiczne pracujące jako wskaźnik ich dostrojenia. Ciekawostka to praca sekcji tej lampy w zależności od wyboru zakresu, czyli na AM np. dolna sekcja, a na FM górna. Przy pracy symulcast obydwie sekcje świeciły jednocześnie.  Zmieniono dekoder MPX na znacznie lepszy i do tego montowany na płytce drukowanej. Były dwie wersje receivera - starsza i młodsza. Różnica między nimi polegała na :
  • gałki - starsza wersja miała pełne aluminiowe takie jak w modelach 1000 i 1000A.
  • zewnętrzna antena ferrytowa AM - starsza wersja miała antenę odsuwaną od obudowy i możliwością zmiany kąta, nowsza miała antenę na konstrukcji stalowej z możliwością odginania w pionie i ruchu w poziomie.
  • w starszym modelu wskaźnik stereo - żarówka - był włączany przy pomocy przekaźnika elektromagnetycznego sterowanego sygnałem z dekodera MPX, w nowszej wersji zastosowano w miejsce żarówki neonówkę sterowaną bezpośrednio 
Poza tym model 500 miał tak jak SM-320M możliwość pracy w systemie stereo-multicast bądź też MPX, podwójne oko magiczne 6GE12, przedwzmacniacz na lampie ECC85, przedwzmacniacz korekcyjny do wzmacniania sygnałów z gramofonu magnetoelektrycznego i mikrofonu oparty na czterech tranzystorach germanowych 2SB51 i rzadko spotykane wyjście na głośniki / kolumny o oporności 32 ohmy. Końcówka mocy pracowała w układzie Push&Pull na lampach ECL82 . Było to bardzo budżetowe rozwiązanie, ale te lampy przy dobrych transformatorach są w stanie dać z siebie bardzo dużo. I słychać to w 500-ce. Producent podawał moc maksymalną (muzyczną) na 2 x 16 W.






Powrót