Sansui 250

















Model 250 został opracowany w połowie lat 60-tych jako następca serii 500 i był przy tym konstrukcją bardziej budżetową.  Nie miał już drugiego tunera AM do pracy multicast, bo w tamtych latach już było ewidentne, że ten system przegrał ze stereofonią MPX. Prócz niego produkowano także model 220, który był identyczny z modelem 250 ale  pozbawiono go dekodera MPX.  Wystrój - plastikowe gałki wykończone aluminium,  sposób użytkowania - brak przełączników kanałów i mono / stereo wskazuje na podobieństwo do modelu 500A,
Poza tym model 250 miał parę charakterystycznych cech:
  • podwójne oko magiczne 6GE12 - jedna sekcja pracowała jako wskaźnik poziomu sygnału FM, a druga sekcja jako wskaźnik sygnału MPX,
  • zastosowanie w dekoderze MPX lamp 6BN8 typu ECAA czyli trioda z podwójna diodą. Jest to jeden z niewielu prawie w pełni lampowych dekoderów MPX. Ma bowiem w układzie tylko dwie diody półprzewodnikowe, ale dekodowanie MPX odbywa sie na diodach próżniowych.
  • przedwzmacniacz na lampach ECC83 i ECC85,
  • amplituner nie ma już wyjść na głośniki 32-ohmowe,
  • przedwzmacniacz gramofonowy RIAA oparty na tranzystorze krzemowym 2SC-402 i jednej sekcji lampy ECC83. Podobne rozwiązanie stosował Sansui tylko w swoim flagowym wzmacniaczu AU-111.
Końcówka mocy, jak to w budżetowych konstrukcjach, zbudowana była na lampach ECL82 / 6BM8 / 6F3P. Zrezygnowano z ekranów transformatorów mocy i zastosowane transformatory o mniejszej mocy. Moc muzyczna  podawana przez producenta spadła do 2 x 10 W.

    




Powrót