Kenwood KW-44


Model Kenwood'a KW-44 był następcą modelu KW-30. Podstawowa zmiana dotyczyła bardziej nowoczesnego i tańszego designu. Poprzedni, utrzymany w pastelowej kolorystyce i mający blaszany "dwupoziomowy" front panel i plastikowe gałki (taki sam desing posiada prezentowany na innej stronie KW-70) zastąpiła aluminiowa frezowana płyta przednia oraz gałki bakelitowe z metalowymi nasadkami. Wzmacniacz amplitunera  pracował  w układzie Push&Pull na lampach 6BM8 / ECL82 w układzie z automatycznym biasem. Moc wyjściowa wynosiła ok. 2 x 10 W. Był on przeznaczony do głośników o oporze  8 i 16 ohm. Amplituner mógł współpracować z zewnętrznymi źródłami sygnału jak np. gramofon z wkładką magnetoelektryczną. Przedzwzmacniacz korekcyjny RIAA był standardową i dość przy tym dobrą konstrukcją Kenwood'a na dwóch 12AX7 / ECC83.  Poza gramofonami do amplitunera można było podłączyć sygnał na AUX i magnetofon. KW-44 miał na pokładzie łącznie 16 lamp. Mimo iż model ten był wersją tanią, "budżetową" to działał bardzo dobrze. Głowica UKF pracowała na dwóch 6AQ8 / ECC85 , z tym, że jedna sekcja odpowiadała za automatykę ARCz. Za głowicą znajdował się trzystopniowy wzmacniacz pcz. oraz dobrze pracujący dekoder MPX na  dwóch lampach 6AU6 / EF94 i 6BL8 / ECF80. Amplituner nie posiadał wskaźnika stereo. Na froncie znajdowały się za to kolorowe "oczka" podświetlane w momencie dostrajania do sygnału stereo. Polegało to na tym, że przełączało się na pozycję "FM Stereo / Monitor" (świeciła się wtedy odpowiednia lampka  na skali) i szukało stacji stereo . Przy odbiorze stacji z sygnałem MPX znikał dźwięk "pisku" i należało wówczas przełączyć na pozycję "FM Stereo / Receive".  Powodowało to zmianę podświetlenia żarówki na froncie. Skomplikowane ? Bardzo, ale Kenwood stosował taki układ bardzo często. Min. Lafayette LR-800 posiadał bardzo podobny układ. Budżetowym rozwiązaniem była też regulacja głośności i jednocześnie balansu na jednym podwójnym niezależnym potencjometrze.  Zewnętrzna gałka regulowała lewy kanał, a wewnętrzna, ta bliżej frontu prawy. Regulacja pasma też miała potencjometry z regulowanymi oddzielne sekcjami. Amplituner miał na froncie wyłącznik głośników (co było istotne przy odbiorze na słuchawkach), filtr MPX - bo wówczas często sygnał MPX zakłócał tor foniczny oraz podbicie fizjologiczne dźwięku Loudness.








     

Powrót